Baggrund
Baggrund

Baggrund

Kunst bliver ofte set som en abstrakt størrelse for en lukket gruppe af kunstkendere og såkaldte eksperter. 42Gallery’s mission er, at gøre god kunst mere lettilgængeligt for den almene dansker. Derfor har udviklede de i samarbejde med DNA Design et online kunstgalleri, hvor at man kan købe værker fra de bedste up-coming kunstnere.

I samarbejde med DNA Design blev konceptet lanceret i starten af 2012 via en webshop og inspirationsblog. 2 ½ år efter første lancering var det på tide at modernisere brugerfladens interface med et mere nutidigt og moderne ‘look and feel’.

Løsningen
Løsningen

Løsningen

Vi designede et mere moderne, stilfuldt og fladt user interface. Værkerne er inddelt så det er nemt at søge i kategorierne type, stil og pris. Hver kunstner har fået deres egen profilside, hvor man kan studere deres baggrund, historie og værker.

For at skabe et større engagement bland målgruppen, er der kommet mere fokus på sociale medier og sign up til nyhedsbreve. Det skal sikre en mere frekvent kommunikation på tværs af de digitale platforme.

42Gallery er i dag et etableret og velomtalt brand. Sitet optræder på side 1 i Google på de relevante søgeord, og driver derfor relevant trafik til sitet. Sitet har opnået stor omtale på anderkendte medier og følges af tusinder af Facebook-brugere. Samtidig er der tusinder, der følger de redaktionelle indlæg på.

42Gallery.com
DNA Design Testimonial
“DNA Design fik forenet praktik og kunst da de udviklede min webshop. Den tilgang hang perfekt sammen med 42gallery's ånd, da vi netop gerne vil afmystificere kunst og gøre det praktisk og håndgribeligt for alle, uden at gå på kompromis med det visuelle.”

Christopher FranckStifter