Baggrund
Baggrund

Baggrund

Coop Bank er en bank for Coop medlemmer. Banken har ingen filialer, men er tilstede på nettet og i Coop’s mange butikker.

Da banken skulle lanceres i 2014 var udfordringen, at de tusinder af servicemedarbejdere i Coop’s butikker hverken var ansat af Coop Bank eller var bankfolk. Disse medarbejdere, der var ansat i forskellige kæder, skulle på kort tid forberede sig på at skulle besvare på spørgsmål fra kunderne omkring banken. For at geare medarbejderne til denne opgave, arbejdede vi sammen med Republica og Tv fabrikken på at skabe et Elearningsprogram som var skræddersyet til kassemedarbejdere, mellemledere og ungarbejdere.

Løsningen
Løsningen

Løsningen

Vi udviklede et Elearningsprogram med en brugerflade, som tog afsæt i ”Mobile first”. Brugerne skulle vælge kæde, butik og derefter oprette sig som bruger.

Efter oprettelse gennemgik brugerne forskellige moduler baseret på en serie af videoer, tutorials og spørgsmål. For at gøre den uvante læring spiselig, kombinerede vi det lærerige med det underholdende. Vi fik de to komikere Thomas Villum og Jonas Schmidt til at lave en række videoer, hvor de via sketches førte medarbejderne igennem en række spørgsmål indenfor alle relevante emner.

For hver video brugerne så, blev de opfordret til at tage en quiz for at tjekke, om de havde lært noget. Hang stoffet ikke fast, fik de mulighed for at tage quizzen igen indtil resultatet var tilfredsstillende.

Kursus.coopbank.dk
DNA Design Testimonial
Elearning
“Det er en ny approach til træning, som rammer vores målgruppe af ikke egne medarbejdere helt rigtigt ift. at formidle vores produkt.”

Mette MariaHR udviklingsansvarlig