Copenhagen Mercur & Star hotel

Forrige case Næste case
Baggrund
Baggrund

Baggrund

Vi afholdte i foråret 2016 en række seminarer for hotelbranchen under titlen ’gør dit hotel klar til den digitale økonomi’. Her deltog en lang række hoteller, og overraskende nok var det ikke de digitale tjenester som AirBnB, de var mest bekymret over. Det var derimod bookingsites som booking.com og hotels.com, som tager en stor del af avancen. Efter deres indtræden på markedet er der færre og færre, der booker direkte via hotellernes egne websites.

Opgaven
Opgaven

Opgaven

Vi blev kontaktet af Hotel Property Group, som driver de nyrenoverede hoteller; Hotel Mercur og Hotel Copenhagen Star. Opgaven lød på at få flere direkte bookinger på deres websites og dermed skabe en større dækningsgrad. Vi indgik en pay per performance aftale, hvor vi fik et kickback fee for bookinger foretaget på hotellernes egne websites.

Researchen
Researchen

Researchen

Vi startede med at analysere brugerrejsen. Vi kunne baggrund af vores research konkludere, at brugerne ofte startede deres rejse på google, hvor de endte på et bookingsite. Når de fandt et interessant hotel, besøgte de ofte hotellets website for at validere kvaliteten. Hvis alt var tilfredsstillende, gik de tilbage bookingsites for at booke. I nogle tilfælde var det netværket og Social Media retargeting som gjorde udfaldet.

Opgaven
Opgaven

Vores tilgang

Vi ville skabe et visuelt univers, som fremhævede hotellernes USP’er og ikke mindst fremhævede fordelene ved at booke direkte på sitet. Det skulle få brugerne til at stoppe deres søgeproces og booke direkte på hotellernes websites, fremfor for bookingsitesene.

Ydermere ville vi bruge google annoncering, retargeting og Social Media aktivering til at få mere relevant trafik.

Lokkemaden

Lokkemaden

Vi formulerede i fælleskab med Hotel Property Group en række unikke fordele ved at booke direkte på deres website. Det var en hårfin balance, idet vi skulle holde os til de forpligtelser som hotellerne har med bookingsiderne. 

Bookingproces

Bookingproces

Vi udviklede en bookingformular og proces, som skulle gøre det nemt og gnidningsfrit at booke fra mobil, tablet og desktop.

Billeder

Billeder

Vi udviklede en fotobrief som skulle sikre, at hotellernes stemning og identitet blev fremhævet på en troværdig måde. Målet var at give et 360 graders indblik i hotellernes æstetik, faciliteter og områder.

Tekster

Der skulle udvikles tekster på dansk og engelsk, der ikke bare solgte de respektive hoteller, men også områderne omkring dem. Målet var, at teksterne skulle være levende, indbydende og efterlade indtrykket af et hotel, man bare måtte besøge. Teksterne skulle samtidig hjælpe kunderne med at navigere rundt i hotellets mange muligheder og gøre det nemt for dem at træffe et valg. Og naturligvis skulle teksterne opfordre til at booke.

Løsningen
Løsningen

Løsningen

I og med at opgaven og virkemidlerne var ens, valgte vi at udvikle den samme platform til begge hoteller. Differentieringen ligger i høj grad i billeder og tekst. Det giver en række stordriftsfordele i administrationen hvad angår drift og optimering.

Selvom hotellerne er placeret tæt på hinanden, er de alligevel vidt forskellige med hver sine styrker, hver sin målgruppe. Og hver sin prisgruppe.

Det ene er Simon Spies gamle hotel, der byder på luksus og ekstravagante faciliteter. Det tiltaler familier og business-segmentet. Det andet ligger midt i det hippeste Vesterbro og lokker med en særdeles stærk pris. Det taler i højere grad til de unge, der skal have det hele ud af byen.

På trods af den fælles platform, udviklede vi de to websites, så de i ord og billeder fik det unikke frem i de respektive hoteller.

Besøg mercurhotel.dk