DEN GAMLE FABRIK

Forrige case Næste case
Baggrund
Baggrund

Baggrund

DEN GAMLE FABRIK havde det svært på Facebook. Fansene var for få og bestod af en snæver målgruppe af kvinder mellem 40-55 år. De fik ikke nok ud af deres Facebook-side, og havde svært ved at nå ud til de rette i forbindelse med produktlanceringer. Derfor var der brug for at få skabt content på Facebook, som kunne skaffe dem flere likes og en bredere fanskare.

Opgaven
Opgaven

Opgaven

Der skulle skabes en klarere rød tråd på Facebook sidens opslag til DEN GAMLE FABRIKs værdisæt og brand. Opslagene skulle iscenesættes på en kreativ, involverende og underholdende måde.

Helt konkret havde DEN GAMLE FABRIK et ønske om at nå ud til flere. Særligt var målet af nå ud til den moderne kvinde i 20-30’erne og til flere mænd.

Vores tilgang
Vores tilgang

Vores tilgang

Vi ville gøre kommunikationen mere personlig og i øjenhøjde med brugerne. Vi ville invitere et større fælleskab til at være med udgangspunkt i temaet ’smagen af noget ganske særligt’.

Herudover skulle brandkommunikationen gøres skarpere på Facebook. Temaet fra andre kommunikationskanaler skulle ikke blot gengives på Facebook. Det skulle styrkes og være på Facebook’s præmisser.

Med afsæt i det udviklede vi en Facebook strategi som lagde vægt på engagerende opslag, konkurrencer, sjove kreative billeder og stemningsbilleder. Alt sammen skulle det styrke brand sloganet ’smagen af noget ganske særligt’.

Løsningen
Løsningen

Løsningen

DEN GAMLE FABRIKs brand og kampagner bliver nu tilpasset Facebook, så opslagene i dag står langt stærkere. Følgerne bliver i kraft af deres ’Like’ en del af et fælleskab, som går op i de samme værdier som DEN GAMLE FABRIK. Fællesnævnerne er kvalitet, samvær, omhyggelighed og ’smagen af noget ganske særligt’.

Vi udvikler hver måned nye contentplaner, der opretholder strategien og brandværdien hos DGF for at tilfredsstille den nuværende målgruppe og tiltrække en yngre, mere moderne målgruppe.

Gå til DGFs facebook
56

Stigning i nye fans

322

Engagement på post steget med

341

Stigning i reach