Fødevarestyrelsen

Forrige case Næste case
Baggrund
Baggrund

Baggrund

20 % af den mad der sælges i Danmark bliver smidt ud, fordi danskerne har svært ved at skelne mellem ”mindst holdbar til’ og ‘sidste anvendelsesdato’. Det svarer til, at hver 5. indkøbskurv ender direkte i skraldespanden.

For at hindre den store mængde madspil, ønskede Fødevarestyrelsen at skabe mere kendskab til problemet og opfordre til, at man i højere grad mærker og lugter til maden, end kigger på datoer. Det skulle foregå via en Facebook-kampagne.

Opgaven
Opgaven

Opgaven

Vi udviklede en konkurrence-APP til Facebook, hvor brugerne skulle tage stilling til forskellige scenarier og svare på, om en vare skulle i skraldespanden eller på tallerkenen.

Herudover udarbejdede vi en content- og annonceringsplan, hvor vi belyste emnet i form af interessante facts, spørgsmål og involverende Facebook-opslag.

450

Besøgstallet steg med over 450%