Baggrund
Baggrund

Baggrund

MJK Automation blev grundlagt i 1977 og er en af Skandinaviens førende leverandører af udstyr til vandværker, renseanlæg og industrien. De producerer udstyret på fabrikken i Nærum og opererer i mere end 50 lande verden over.

I 2012 blev virksomheden opkøbt af et af verdens førende virksomheder indenfor vandteknologi – amerikanske Xylem Inc.

Opgaven
Opgaven

Opgaven

Efter at MJK er blevet opkøbt af Xylem, er der selvsagt lagt en ny strategi, som tager højde for, at MJK i højere grad er blevet en global virksomhed med store vækstmuligheder.  

Det betød, at MJK havde et behov for at redefinere brandet, styrke positionen og udvikle en digital platform, som kunne hjælpe dem med at opnå deres kommercielle mål.

Vores tilgang
Vores tilgang

Vores tilgang

For at få et grundigt indblik i virksomhedens identitet interviewede vi kernemedarbejdere på tværs af organisationen. Målet var at få en dybdegående forståelse for MJK’s identitet, deres situation og ikke mindst deres muligheder for at optimere den digitale tilstedeværelse.

Visuelle tonalitet

Visuelle tonalitet

Vores interviews viste et tydeligt mønster. Vi havde at gøre med en ambitiøs virksomhed som arbejder dedikeret på at skabe innovative vandløsninger. En virksomhed hvor der er højt til loftet og hvor alle bidrager til løsningerne.

Vores mål var at skabe et visuelt univers som skulle få MJK’s website ind i det 21. århundrede og få det til at fremstå lige så ambitiøst og innovativt, som resten af virksomheden.

Fonte

Fonte

Vi har valgt at bruge Gill Sans, som fremstår venlig, imødekommende og professionel. Den bruges både til overskrifter og brødtekst, fordi den er let at læse på en skærm i både stor og lille størrelse. Derudover tilføjer den et moderne og elegant udtryk til sitet.

Billeder

Vi udarbejdede en foto brief som sikrer at brugeren i dag får en visuel rejse i MJK’s univers. Vi vil vise, hvordan MJK rent praktisk ”løser vand” samtidig med, at man skal fornemme medarbejdernes professionelle, passionerede, men også uformelle tilgang.

Løsningen
Løsningen

Løsningen

Det var vigtigt at skabe et moderne og overskueligt website, hvor det er let at navigere rundt mellem de mange tusinder af informationer, som de mange komplicerede produkter består af.

Med afsæt i brugernes adfærd og behov har vi skabt et informationshieraki og en kunderejse som bistår brugerne med at finde de oplysninger som de skal bruge, samt inspirere dem til at tage del i MJK's vision

Besøg mjk.com

Kan vi hjælpe dig?

Vi elsker spændende udfordringer. De tvinger os til at tænke nyt. Det er dem, der holder os vågne om natten og presser os til at udvikle løsninger ud over det sædvanlige. Har du en udfordring, du gerne vil dele med os, så kontakt os – VI ER KLAR.