Baggrund
Baggrund

Baggrund

Hent din pakke, hvor du handler. Så enkelt kan det siges, når to af Danmarks største virksomheder slår sig sammen om at få pakkeposten ud på en helt ny måde. Pakkeboksen er en helt enkel service, der gør det muligt at hente og sende pakkepost, når man i forvejen er ude og handle i Coops butikker. Denne nye service skulle gøre hverdagen nemmere for danskerne og lette Post Danmarks administration.

Men hvordan skulle afhentningen af pakkepost i en dagligvarebutik formidles? Det var oplagt, at lanceringen også skulle slå på det enkle. Vores bofælle, Republica, stod for lanceringen af kampagnen og bad os om hjælp til den digitale formidling.

Opgaven
Opgaven

Opgaven

Udfordringen var, at Post Danmarks website er meget informationstungt og informationskrævende. Nu skulle vi inkorporere et helt nyt univers, hvor post og dagligvarer skulle smelte sammen. Det krævede en simpel formidling. Men alligevel med så meget information, at kunderne ikke skulle bruge dagligvarebutikkernes personale på at besvare spørgsmål og bistå kunderne i at benytte denne nye ydelse.

Vores tilgang
Vores tilgang

Vores tilgang

Med et forholdsvis kompliceret budskab med mange interessenter i målgruppen, valgte vi, at informationen ikke skulle ligge på parternes eksisterende website. I stedet skulle vi lave et dedikeret website, både Post Danmark og Coop kæderne tog ejerskab af.

Løsningen
Løsningen

Løsningen

Pakkeboksen fik sit eget produktsite med fokus på nem tilmelding, enkel information og et højt serviceniveau. Al overflødig information blev skåret fra til fordel for tydelige call-to-action. Og det rene, brugervenlige univers blev understøttet af to centrale services – et interaktivt danmarkskort med Pakkeboksens placeringer og muligheden for nemt at spore sin forsendelse.

Besøg Pakkeboksen.dk
100

Tilmeldinger på Pakkeboksen steg med 100%