Kundeinvolvering: Dine kunder – tur retur

Det kræver lid og tid at skabe kundeinvolvering på dit website. Måske er det lykkes dig at få kunderne ind i “butikken”. De besøgende bruger flere minutter på dit site, ikke fordi at de har problemer med at navigere rundt, men fordi de er oprigtigt interesseret i det indhold som de får tilbudt. Det store spørgsmål er […]

Kundeinvolvering: Dine kunder – tur retur

Det kræver lid og tid at skabe kundeinvolvering på dit website. Måske er det lykkes dig at få kunderne ind i “butikken”. De besøgende bruger flere minutter på dit site, ikke fordi at de har problemer med at navigere rundt, men fordi de er oprigtigt interesseret i det indhold som de får tilbudt.

 

Det store spørgsmål er så, hvordan du får kunderne til at komme igen? Hvordan opretholder du interessen? Og hvordan kan du imødekomme kundernes behov?

 

Første step er at lokke kunderne ind i butikken, men mange virksomheder kæmper med at få kunderne til at komme igen og igen og igen. Jeg giver her 6 hurtige bud på kundeinvolvering:

 

 

1) Better safe than sorry

Kunderne skal føle, at du ved præcist, hvad de føler og hvordan de har det. Det er vigtigt, at de føler sig forstået og i trygge hænder hos dig. Hvis kunderne kan nikke genkendende til et produkt eller en problematik, så er du på rette vej til at skabe tillid.

 

 

2) At tilhøre nogen eller noget

Det ligger i menneskets natur at være sociale. I urtiden, var det alfa og omega at tilhøre en gruppe, hvis man ønskede at overleve. I dag lever vi også efter sociale konstruktioner og især, når vi snakker digitalt. Det er derfor vigtigt, at dit website kan skabe et tilhørsforhold for brugeren. At tilbyde et ”digitalt community” kan være en faktor, som kan få brugerne til at komme igen – måske kan brugerne identificere sig med dit brand, dine værdier og dine mål?

 

 

3) At leve op til forventningerne

Man skal leve op til kundernes forventninger. Det vil altså sige, at kunderne med sikkerhed skal vide, hvad de får ud af at besøge dit website og denne viden skal de have hver gang de besøger dit site. Jo større vished brugerne har, des større udbytte får de med sig hjem.

 

 

4) Save it for later

”Jeg gemmer det til senere”. Hvis man kan tilbyde information, som er relevant for brugeren, men ikke nødvendigvis er noget som de skal bruge på stående fod, er det med til at udfylde et behov som brugeren vil få i fremtiden. Dette kan også være afgørende for at brugeren vil komme tilbage og hente informationen, eller produktet.

 

Dog, skal man være opmærksom på, at websitets informationer ikke bliver for overvældende, så det er vigtigt at man er selektiv, når man formidler et givent budskab.

 

 

5) Selvudfoldelse

Vi lever i en digital narcissistisk tidsalder. Det hele skal handle om ”Mig” og de sociale medier er medskabende til at promovere vores digitale identitet på bedste vis. Vi har aldrig været mere bevidste omkring vores identitet og hvordan vi skaber den, som vi er i dag. Derfor er det vigtigt, at dit website kan tilbyde noget, som er identitetsskabende for brugeren.

 

 

6) AHA-oplevelsen

Du skal tilbyde en ”aha”-oplevelse. Brugerne skal opdage, at de virkelig kan få noget ud af at besøge dit site. Måske udfordrer du dem? Eller måske får du dem til at se noget fra en ny vinkel? Det er vigtigt, at dit website er meningsskabende for dem som besøger det, så det giver mening for kunderne at besøge din forretning igen, og igen og igen.

 

Vil du vide mere om kundeinvolvering? Læs med her:

 

http://www.marketingdonut.co.uk/marketing/customer-care/selling-more-to-existing-customers/keep-profitable-customers-coming-back-for-more

 

http://www.entrepreneur.com/article/222520

Plant et frø

Skriv en besked og vi vender tilbage, hurtigst muligt

Kan du ikke vente?

Book et virtuelt møde med Senai

Senai Solommon